Вітаю Вас, Гість
     Студенти, педагогічна практика, роль і перспективи

                             

                    Педагогічна практика – це початковий етап у системі фахової підготовки, перша ланка практичного засвоєння педагогічної професії. У цей період закладаються основі професійної діяльності фахівців, формуються професійні якості особистості вихователя та інтерес до майбутньої професії. Педагогічна практика є важливою частиною навчально-виховного процесу в ході якого проходить безпосереднє поєднання і реалізація теоретичних знань, що отримують студенти на заняттях з їх практичною діяльністю в якості педагогів. Це дозволяє з одного боку, закріпити і поглибити знання теорії, а з іншого – набути вміння і навички необхідні для майбутньої самостійної роботи.

             Навчальна практика включає спостереження педагогічної діяльності у групах раннього віку в дошкільному навчальному закладі та поступове залучення студентів до проведення режимних процесів та ігор-занять з різних розділів програми: розвитку мовлення, фізкультури, образотворчої діяльності, сенсорного розвитку, практичне ознайомлення з діагностикою і корекцією розвитку дитини за основними показниками.

Практика в групах дошкільного віку дає можливість усвідомити особливості розвитку дітей, організацію навчально-виховної роботи з ними. Студенти спостерігають організацію роботи в І та ІІ половину дня, самостійно проводять різні види ігор, підбираючи їх тематику та обладнання, цільові прогулянки для ознайомлення з навколишнім середовищем; вивчають та самостійно організовують роботу з валеології на заняттях та в повсякденному житті.На цьому етапі практики проводять традиційні та міні-заняття з розвитку мовлення, ознайомлення з природою.

                Відповідальною є така педагогічна практика як пробні заняття в різних групах дітей дошкільного віку. Збільшується тривалість практики, обсяг та вимоги до проведення роботи студентами: вони спостерігають та самостійно проводять різні види та форми організації трудової діяльності, самостійну творчу діяльність, вивчають планування та організовують роботу за програмою «Я у Світі» та іншими авторськими програмами, які використовують в роботі дошкільні заклади міста Кременчука.

          Виконуючи практичну частину випускної курсової роботи, опановують методами науково-педагогічного дослідження, вмінням діагностувати знання і уміння дітей, передбачені програмою виховання та навчання в дошкільних закладах, та базовим компонентом дошкільної освіти.

            Переддипломна педагогічна практика є завершальним етапом практичної підготовки студентів, яка виявляє рівень та якість їхніх професійних знань, умінь та навичок. Цей вид практики організовується в базових ДНЗ, а також в ДНЗ з можливим подальшим працевлаштуванням. Студент виконує обов’язки вихователя групи дітей дошкільного віку, проводить роботу з батьками, методичну та шефську роботу.

           З метою активної підготовки до практики перед кожним її видом проводиться настановча конференція, на якій студенти детально ознайомлюються з завданнями, змістом, планом практики, вимогами до оформлення документації.

              Педагогічна практика студентів проводиться паралельно з вивченням фундаментальних та спеціальних дисциплін, а це допомагає співвідносити теоретичні знання про соціум з реальною діяльністю.

             Організація та методичне забезпечення різних видів практики в нашому училищі забезпечують викладачі дошкільних дисциплін (голова ПЦК Остапко Л. О.) та заступник директора по роботі з студентами дошкільного відділу Бровата О. Б. З цією метою для керівників практики працює консультпункт, проводяться настановчі та підсумкові наради, колегіально вносяться зміни до змісту планів практики.Питання проведення практики обговорюється на засіданнях циклових комісій викладачів фахових дисциплін та на педраді.

           Після закінчення певного виду  практики проводиться підсумкова конференція, на яку запрошуються вихователі, методисти, завідувачі базових ДНЗ. Оформляється виставка зразків дидактичних посібників та наочного матеріалу, зразкових конспектів занять з наочністю до них,  студенти готують презентації, міні-фільми про їх перебування на практиці, здобутки та труднощі. Відгуки та пропозиції про практику студентів враховуються при подальшій її організації.

            Базами практики є дошкільні заклади м. Кременчука, де створені належні умови, наявне  достатнє методичне забезпечення організації навчально-виховної роботи та висококваліфіковані кадри: ДНЗ № 18, 60, 62, 64, 65, 78, 79, 60, 70,32,46,63,61,23,82.

 Вихователі дошкільних закладів  міста – це випускники Кременчуцького педагогічного училища. Студентам є можливість навчитися у них майстерності роботи з дітьми. Студенти ІІІ підгрупи групи В-31 оволодівають практичними вміннями роботи з дітьми по проведенню заходів життєдіяльності та занять за допомогою прекрасних вихователів ДНЗ № 62 Зобенкової О. Г., Самарець О. І., Дудник Н. О., Петько Т. І., Воскобойник Н. М., Мороз З. В. Особливо турбуються про якість практичної підготовки студентів вихователь-методист Юлія Олександрівна та завідуюча Лідія Опанасівна. Студенти вдячні за навчання працювати з дітьми, а керівник практики за надання прекрасної бази  протягом 20 років. Після проходження практики в цьому дошкільному закладі випускникам Дудник Наталії, Павлик Юлії, Саханській Катерині було запропоновано роботу на посаді вихователя і музичного керівника.

            У відгуках про роботу випускників керівники навчальних закладів відзначають високий рівень підготовки педагогічних кадрів, які орієнтовані на сучасні пріоритети освіти, на формування важливих мовленнєвих компетенцій дітей, на вміле застосування механізмів їх запровадження, на інтеграцію до європейського освітнього простору. Крім того, зазначається, що випускники училища виявляють високий рівень теоретичної та практичної підготовки, вміло використовують інноваційні технології проведення занять в ДНЗ. Молоді вихователі планують свою роботу за найновішими навчальними методиками, охоче прислуховуються до вихователів-наставників, працюють над підвищенням свого фахового рівня. Багато випускників працевлаштовано за результатами проходження переддипломної практики, на якій вони зарекомендували себе добре підготовленими, відповідальними фахівцями.


Методист практики     Штефан Л.Ю.


Матеріали для практики представлено в розділі "Методична скарбничка", категорія "Педагогічна практика".