Вітаю Вас, Гість
Головна » Файли » Методика ознайомлення з природою

Пам’ятка для спостереження роботи та аналізу показових інтегрованих занять по ознайомленню дітей з природою та художньої літератури
[ Викачати з сервера (46.0 Kb) ] 28.01.2013, 16:56

Пам’ятка для спостереження роботи та аналізу показових інтегрованих занять по ознайомленню дітей з природою та художньої літератури

Підготовка до спостереження

Завдання І. Повторити слідуючи теми: «Методи і форми ознайомлення  дітей з природою», «Куточок природи», «Ознайомлення дітей з дикими і домашніми тваринами», «Методика проведення занять по читанню художніх творів»; «Методика проведення занять по заучуванню віршів»; «Методика проведення етичних бесід».

Література:

1. Богуш А.М. Методика розвитку рідної мови і ознайомлення з навколишнім у дошкільному закладі. – К. Вища школа, 1992.

2. Н.Ф.Яришева «Методика ознайомлення дітей з природою» Вища школа, 2008

3.П.Г.Саморукова «Как ознайомить дошкольников с            природой»

4.М.М.Марковская «Куточок в ДНЗ»

5.Програма розвитку дитини дошкільного віку  «Я у Світі»

6. Хрестоматії для дітей дошкільного навчального закладу.

Завдання ІІ. Спостерігати інтегрованих занять по ознайомленню дітей з природою та художньої літературою в різних вікових групах з використанням методів:читання чи розповідання художнього твору, заучування віршів напам’ять, прийомів морально–етичної бесіди.

 Завдання ІІІ.  Проаналізувати заняття по схемам.

Схема аналізу заняття по темі: «Спостереження»

  1. Тема заняття, відповідність порі року, віку дітей
  2. Програмове завдання, їх відповідність вимогам програми
  3. Правильність визначення освітніх розвивальних та виховних завдань
  4. Правильність створення розвивального середовища
  5. Реалізація програмового змісту в ході заняття
  6. Підготовка об’єкту та обладнання до спостереження
  7. Підготовка дітей до заняття
  8. Доцільність використання та поєднання методів і прийомів на занятті:

·         Прийоми направлені на створення інтересу до суб’єкту на початку спостереження в ході заняття, на створення інтересу до подальшого спостереження за об’єктом.

·         Прийоми активізації розумової активності дітей

·         Характер запитань до дітей

  1. Ефективність використання художньої природознавчої літератури
  2. Організація поведінки тварин з метою створення у дітей певних уявлень про неї.
  3. Зміст нових знань про тварину, відповідність їх віку дітей, в якій формі подавалися.
  4. Підведення підсумків заняття

Схема аналізу заняття по темі: «Бесіда»

  1. Основний метод в ході проведення занять
  2. Вид бесіди
  3. Відповідність теми бесіди порі року, віку дітей (група)
  4. Відповідність створеного предметно-розвивального середовища у відповідності з темою бесіди.
  5. Відповідність програмових завдань програмі даної вікової групи, темі.
  6. Чіткість поставлених перед дітьми завдань.
  7. Ефективність використання наочності, художньої природознавчої літератури.
  8. Характер запитань, їх відповідність вимогам

Завдання 4.    Проаналізувати фрагменти інтегрованого заняття з використанням методів:читання чи розповідання художнього твору, заучування віршів напам’ять, прийомів морально–етичної бесіди.                   Питання для аналізу:

       Чіткість сформульованих завдань з художньої літератури у меті заняття ;

       Наявність читання чи розповідання художнього твору на занятті;

       Правильність вказівок перед читанням чи розповіданням художнього твору;

       Правильність сформульованих запитань в ході бесіди за змістом художнього твору;

       Включення в хід бесіди за змістом художнього твору прийому активізації дітей на занятті;

       Включення в хід бесіди за змістом вірша прийомів спрямованих на запам’ятання змісту вірша, вправляння в інтонаційній виразності читання твору;

       Місце виведення морального правила вихователем на занятті; доступність, конкретність.

       Забезпечення логічного зв’язку між структурними частинами заняття;

       Наочність, ТЗН, їх види, пильність, доцільність та ефективність;

       Забезпечення аналізу і оцінки мовленнєвої діяльності дітей;

        Проаналізувати реалізацію завдань мети в ході заняття;

       У чому  виступила індивідуалізація навчання? Прийоми індивідуального підходу;

       Загальна оцінка заняття.

Категорія: Методика ознайомлення з природою | Додав: ЯТВ
Переглядів: 3284 | Завантажень: 559 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: