Головна » Файли » Додаткова кваліфікація "Сімейний вихователь" |
[ Викачати з сервера (2.85 Mb) ] | 12.01.2013, 22:25 | ||||
Тема 1. Загальні основи
української етнопедагогіки..................................... 8 Поняття про педагогіку, народну педагогіку, етнопедагогіку ............ 8 З історії розвитку української етнопедагогіки....................................... 10 Структура української етнопедагогіки.................................................... 13 Основні принципи і засоби української етнопедагогіки.................... 15
Тема 2. Педагогічні погляди народу на виховання підростаючого покоління17
Засоби та методи виховання..................................................................... 21 Принципи народного виховання.............................................................. 23 Самовиховання в житті людини................................................................ 25 Етнопедагогіка - основа сучасної
національної системи Тема 3. Виховний ідеал української народної педагогіки........................... 28 Суть виховного ідеалу. Традиційний український ідеал людини .......................................................................................................... 28 Тип досконалої людини в українській козацькій педагогіці.............. 30 Виховний ідеал у творчості Г. Ващенка.................................................. 32 Сучасний ідеал українського національного виховання ................... 35 Тема 4. Розумове виховання в українській етнопедагогіці ....................... 37 Український народ про роль знань, мудрості та розуму................... 37 Завдання розумового виховання............................................................. 39 Народні принципи набуття знань............................................................ 40
Тема 5. Прогресивні ідеї і досвід трудового виховання в українській етнопедагогіці 46 Народ про працю як першооснову життя і провідний засіб виховання.................................... *....................................................... 46 Завдання трудового виховання, його основні етапи і засоби............ 48 Народно-педагогічні вимоги до організації трудового виховання дітей............................................................................................. 51 Тема 6. Моральне виховання в українській етнопедагогіці .............. 56 Мораль і духовність в українській етнопедагогіці................................ 56 Завдання морального виховання ............................................................ 57 Основні принципи морального кодексу народу.................................. 59 Методи, засоби і прийоми морального виховання 62
Тема 7. Естетичне і фізичне виховання в українській етнопедагогіці....................................................................................................... 65 Суть естетичного народного виховання, його завдання..................... 65 Система естетичного виховання і засоби естетичного впливу на особистість .............................................................................................. 66 Фізичне виховання і його завдання в українській народній педагогіці....................................................................................................... 69 Аспекти фізичного виховання, його засоби в українській етнопедагогіці............................................................................................... 70 Козацька система тілесного виховання ................................................. 71 Тема 8. Мудрість народна про сім'ю як головний педагогічний інструментарій...................................................................................................... 74 Українська етнопедагогіка про роль, завдання, функції сім'ї, її статус та істотні ознаки............................................................................ 74 Народний ідеал сім'ї ................................................................................... 77 Провідні завдання і принципи родинного виховання ......................... 82 Новітні перспективи сімейного виховання у XXI столітті ................. 85 Тема 9. Українське народне дитинознавство ............................................... 87 Місце, статус дітей, проблема дітності в українській народній педагогіці....................................................................................................... 87 Суть народного дитинознавства, його основні компоненти............. 90 Сімейні звичаї й обряди, пов'язані з дитиною....................................... 91 Народна характеристика дітей та вікова періодизація ........................ 95 Тема 10. Українська народна дидактика........................................................ 99 Народна дидактика, її мета і зміст............................................................ 99 Знання і навчання в народній дидактиці.............................................. 101 Народні принципи, методи, прийоми, форми організації навчання...................................................................................................... 102 Народна дидактика
і навчально-виховний процес сучасної Тема 11. Українська козацька педагогіка.................................................... 109 Сутність, специфіка, завдання козацької педагогіки ........................ 109 Козацька духовність, її ознаки, компоненти й особливості............. ПО Шляхи
впровадження козацької педагогіки і формування Тема 12. Педагогіка народного календаря.................................................. 119 Народний календар, його виховні потенції та філософські основи ......................................................................................................... 119 Виховні традиції народного календаря ................................................ 122 Зимові дати, свята .............................................................................. 122 Весняні дати і свята............................................................................ 124 Літні дати і свята.................................................................................. 126 Осінні дати і свята .............................................................................. 128 Народний календар і національна система виховання 129
Тема 13. Педагогіка народознавства як одна з основ національного реформування загальноосвітньої школи ........................ 131 Суть педагогіки народознавства, народознавчі принципи і підходи у вихованні учнівської молоді............................................... 131 Основні напрями і зміст народознавчої роботи ............................... 134 Форми, методи та результативність педагогіки народознавства.......................................................................................... 138 Тема 14. Спадкоємці джерел народної педагогіки.................................... 140 Костянтин Ушинський ............................................................................ 140 Григорій Сковорода ................................................................................ 142 Тарас Шевченко........................................................................................ 144 Борис Грінченко....................................................................................... 146 Пантелеймон Куліш ................................................................................. 147 Олександр Духнович................................................................................ 149 Юрій Федькович ....................................................................................... 150 Софія Русова (Ліндфорс)......................................................................... 151 Василь Сухомлинський............................................................................ 152 | |||||
Переглядів: 11338 | Завантажень: 4722 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 3.5/4 |
Всього коментарів: 0 | |