Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Яценко Тетяна Володимирівна

Яценко Тетяна Володимирівна

Яценко Тетяна Володимирівна – магістр психології (Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова - 2005р). У 2011 р. закінчила навчання в аспірантурі Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України та стала його науковим кореспондентом на лабораторії психології обдарованості.

Нагороджена грамотами Виконкому Автозаводської районної ради м. Кременчук 1998р.,  СОК "Супутник" 2002 р., Міського палацу культури 2003р. та  грамотами Управління освіти Деснянської районної в м. Києві державної адміністрації у 2011р.

Сфера інтересів: підтримка та розвиток обдарованих дошкільників, розвиток творчої уяви старших дошкільників, розвиток творчості дітей раннього та дошкільного віку.

Працювала на посаді практичного психолога ДНЗ № 2 м. Кременчук,  з 2005р. на посаді викладача психології та методики ФЕМУ в Кременчуцькому педагогічному училищі ім. А. С. Макаренка. Одночасно працювала вчителем англійської мови у приватній школі м. Кременчук «Данко».

У 2005р. пройшла 1 і 2 ступінь курсу «Теорія і практика Вільного Дихання (Rebirthing)» в м. Києві, отримала сертифікат Міжнародної Асоціації Вільного дихання (International Breathwork Foundation).

У 2007р. пройшла 48-годинний курс в системі післядипломної освіти за програмою «Intel Навчання для майбутнього» з  ефективного використання інформаційно-комунікаційних технологій при викладанні навчальних предметів згідно з Державним стандартом освіти України.

З 2006р. працювала асистентом у Глухівському Державному педагогічному університеті ім. О.Довженка. Викладала загальну, вікову, педагогічну психологію, спецкурс.

З 2006р. викладала методику формування елементарних математичних уявлень у дітей дошкільного віку на курсах Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.

У 2009р. переїхала до м. Київ, де виконувала дисертаційне дослідження з проблеми розвиткку творчої уяви обдарованих дошкільників. Працювала на посаді практичного психолога у ДНЗ №755 та вчителя англійської мови у школі-ліцеї  «Обдарування» м. Київ. У своїй практичній діяльності широко використовувала інноваційні форми роботи: мультисенсорний підхід до розвитку особистості дошкільників, психолого-педагогічне проектування діяльності дітей, інтерактивні форми роботи з педагогічним колективом та батьками вихованців. Під керівництвом кандидата психологічних наук Карабаєвої І. І. розробила та впровадила комплексну програму розвитку обдарованих дошкільників, яка призначена для використання психологом у дошкільному закладі в роботі з обдарованими дітьми. Апробацію програма пройшла у садочках  м. Київ, м. Кременчук та смт. Сарата Одеської обл.

З 2012 р. повернулася на посаду викладача дошкільних дисциплін в Кременчуцькому педагогічному училищі ім. А. С. Макаренка.

Педагогічний стаж – 16 років. 

Приймає активну участь у міських та міжнародних конференціях, має понад 20 друкованих праць, в тому числі у виданнях ВАК України.

Друковані праці Яценко (Романченко) Т.В.:

1.      Яценко Т.В. Розвиток пізнавальних здібностей старших дошкільників. Інформаційнио – методичний вісник. №10, 2004 – 2005 н.р. – Кременчук,  2005.

2.      Лозинська Є. Ф., Яценко Т.В. Психологічна готовність дитини до навчання в школі. – Реалії та перспективи державно-громадської моделі управління школою. Освіта Полтавщини: Часопис №10 / Ред. І.В.Охріменко – Полтава: ПОІППО, 2006. – 148с.

3.      Яценко Т.В. Психологія дитини очима С.Ф.Русової. – Матеріали педагогічної вітальні «Вивчення педагогічної спадщини С.Ф.Русової».– Кременчук: Методкабінет, 2007. – 55с.

4.      Яценко Т.В. Метод проектів Григорія Ващенка. - Матеріали педагогічної вітальні «Педагогічна спадщина Г.Ващенка та педагогічна технологія проектування» - Кременчук: Методкабінет, 2007. – 39с.

5.      Яценко Т.В. Теоретико-методологічні проблеми  обдарованості на різних етапах розвитку обдарованих дошкільників. – Актуальні проблеми психології: Проблеми психології обдарованості: Збірник наукових праць / За ред. С.Д.Максименко та Р.О.Семенової. – Т.6 – Вип.3. – Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І Франка, 2008. – 322с.

6.      Яценко Т.В. Розвиток особистості дошкільника засобами художнього слова. – Актуальні проблеми психології. Т.4. – Вип.5: Психологія розвитку дошкільника. Збірник наукових статей / заг. ред. проф. С.Д.Максименка та канд. психол. наук С.О.Ладивір. – Київ, 2008. – 304с.

7.      Яценко Т.В. Розвиток уяви дошкільника засобами художнього слова (в ході ознайомлення з творами Лесі Українки). Інформаційнио – методичний вісник. №11, 2007 – 2008 н.р. – Кременчук,  2008.

8.      Яценко Т.В. Психологічна діагностика дітей дошкільного віку. Методичний посібник для студентів педагогічних училищ. – Випуск 5. – Кременчук: Кременчуцьке педагогічне училище імені А. С. Макренка, 2009 р. –  110 с.

9.      Яценко Т.В. Ігрова терапія, арт-терапія та казкотерапія як засоби корекції страхів і тривожності дошкільників. Збірка матеріалів. – Кременчук: Методкабінет, 2009 р. –  54 с.

10. Яценко Т.В. Психолого-педагогічні умови забезпечення гармонійного розвитку дітей з підвищеним рівнем пізнавальної активності. – Актуальні проблеми психології. Т.7. – Вип.20, ч..2: Екологічна психологія. Збірник наукових статей / заг. ред. проф. С.Д.Максименка. – Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2009. – 316с.

11. Яценко Т.В. Методи діагностики інтелектуальної обдарованості дошкільників. // Дитячий садок  № 6 (486), лютий 2009.

12. Яценко Т.В. Особливості сформованості творчої уяви у дошкільників з підвищеним рівнем пізнавальної активності. – Актуальні проблеми психології: Психологія обдарованості: Збірник наукових праць / За. ред. С.Д.Максименка та Р.О. Семенової. -  Т.6. – Вип.4  – Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2009. – 246с.

13. Романченко Т.В.  Діагностика творчої уяви старших дошкільників. // Психолог дошкілля №4 (9), квітень 2010, с. 33-37.

14. Романченко Т. В. Розвиток творчої уяви дошкільників як умова формування креативності. // Психолог дошкілля. Спецвипуск. №9 (14), вересень 2010, с.35-41

15. Романченко Т. В. Психологічна корекція страхів і тривожності дітей засобами гри, мистецтва та казки / Т. В. Романченко // Дитячий садок №26 (554), липень 2010.

16. Романченко Т. В. Психолого-педагогічні умови створення розвивального середовища для обдарованих дошкільників. – Актуальні проблеми психології: Психологія обдарованості: Збірник наукових праць / За. ред. С.Д.Максименка та Р.О. Семенової. –  Т. 6. – Вип. 5. – Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка, 2010. – 362 с.

17. Романченко Т. В. Психологічна готовність дітей шестирічного віку до навчання у школі. Діагностична програма / Т. В. Романченко // Психолог дошкілля. – 2010. – № 12. – вкладка. 

18. Яценко Т. В. Особливості організації психолого-педагогічної просвіти батьків обдарованих дітей / Т. В. Яценко // Актуальні проблеми психології : Психологія обдарованості : [збірник наукових праць / за ред. С. Д. Максименка та Р. О. Семенової]. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2011. – 237 с.

Т. 6. – Вип. 6. – 2011. – С. 226.

19. Яценко Т. В. Система роботи з розвитку уяви в обдарованих дошкільників / Т. В. Яценко // Наукові записки Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України : [збірник наукових праць / за ред. С. Д. Максименка]. – К : Ніка - Центр, 2011. – 444 с.

Вип. 39. – 2011. – С. 429.

20. Інтелектуально обдаровані дошкільнята : підтримка та супровід / І. Карабаєва, Т. Яценко, А. Пасічник. – К. : Шк. Світ, 2011. – 128 с.

21. Пробудити джерело розумової діяльності. Психологічна і дидактична організація пізнання дітьми оточуючого світу / І. Карабаєва, Т. Яценко, О. Літіченко // Дитячий садок. – 2011. – №47 (623). – С. 6.

22. Яценко. Т. В. Соціальна адаптація дітей з особливими потребами / Т. В. Яценко // Психолог дошкілля. – 2012. – № 3(32). – С. 13.

23. Яценко Т. В. Використання педагогічної пісочниці в розвитку творчого потенціалу обдарованих дошкільників / Т. В. Яценко // Інноваційні технології в дошкільній освіті України: розвиток дитячої обдарованості та креативності: Матеріали Всеукраїнського науково-методичного семінару Інституту розвитку дитини НПУ імені М. П. Драгоманова / Укл. І. І. Загарницька. – К.: НЦ «МАНУ», 2012. – С. 393.

24. Яценко Т. В. Допоможемо дитинству / Т. В. Яценко  // Дошкілля. – 2012. – № 3. – С. 18–21.

25. Яценко Т.В. Трирічні малюки: щоб криза не була критичною / Т. В. Яценко  // Практичний психолог. Дитячий садок. – 2012. – № 0. – С. – 13-20.

 

Виступи на конференціях, семінарах та майстер-класах Яценко (Романченко) Т.В.:

1.     «Організація роботи психологічної служби в дошкільних закладах освіти» - Обласний семінар. ПОІППО. Полтава 2004р.

2.     «Провідні детермінанти психічного розвитку дитини» - Педагогічна вітальня (семінар для вихователів-методистів, вихователів дошкільних навчальних закладів міста) «Проблеми навчання і виховання шестирічних дітей» Кременчук 2005

3.     «Психологія дитини очима С.Ф.Русової» - Педагогічна вітальня (семінар для вихователів-методистів, вихователів дошкільних навчальних закладів міста) «Вивчення педагогічної спадщини С.Ф.Русової» Кременчук 2007р.

4.     «Метод проектів Григорія Ващенка» - Педагогічна вітальня (семінар для вихователів-методистів, вихователів дошкільних навчальних закладів міста) «Педагогічна спадщина Г.Ващенка та педагогічна технологія проектування» Кременчук 2007р.

5.     «Теоретико-методологічні проблеми розвитку обдарованих дошкільників» - Всеукраїнський науково-практичний семінар «Обдарована особистість: пошук, розвиток, допомога» Київ 2008р.

6.     «Експериментальні методи виявлення інтелектуальної обдарованості дошкільників» - Засідання клубу «Дошкілля». Київ 2008р.

7.     Психолого-педагогічні умови забезпечення гармонійного розвитку дітей з підвищеним рівнем пізнавальної активності - V Міжнародна науково-практична конференція «Сучасні проблеми екологічної психології». Київ 2009.

8.     Психологічний вік – основний критерій структурування матеріалів Програми. Вимоги програми по питанню роботи з обдарованими дітьми. - Семінар «Алгоритм введення Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» та проблеми її впровадження». Кременчук 2009.

9.     Режисерська гра в умовах дошкільного закладу. - Майстер-клас для вихователів дошкільних закладів Оболонського району. Київ 2009.

10. Діагностичні методи відбору обдарованих дошкільників з підвищеним рівнем пізнавальної активності.  – Семінар для психологів Оболонського району. Київ 2009.

11. Педагогічна пісочниця в роботі з обдарованими дошкільниками. –  Семінар для психологів Святошинського району.  Київ 2010.

12. «Інтерактивні форми роботи психолога з педагогічним колективом». – Майстер-клас для психологів дошкільних закладів Деснянського району. Київ 2010.

13. «Розвиток пізнавальної активності в ранньому дитинстві». – засідання клубу «Психологічний комфорт» (Київськи міський будинок учителя). Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. Київ 2010.

14. Участь в обговоренні результатів проведення психолого-педагогічного експерименту «Методика формування читацьких умінь у дітей раннього дошкільного віку»  на відкритому засіданні координаційного комітету і учасників 10-річного психолого-педагогічного експерименту Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України – ΧΙ Міжнародного «Тижня освіти дорослих» в Україні: «Освіта дорослих для розуміння і соціального партнерства». Київ 2010.

15. Психолого-педагогічні умови створення розвивального середовища для обдарованих дошкільників. – Всеукраїнський науково-практичний смінар «Обдарована особистість: пошук, розвиток, допомога» (Київськи міський будинок учителя). - Київ 2010.

16. Соціально-психологічна адаптація особливих дітей. Психологічні аспекти забезпечення умов для емоційного розвитку особливих дітей. – Семінар-практикум «Соціальна адаптація дітей з особливими потребами» (Київський університет імені Бориса Грінченка). - Київ 2010.

17. Уява як показник інтелектуальної обдарованості дошкільників. – Звітна наукова сесія «Психологічні проблеми навчання, виховання та розвитку особистості». – Київ 2011.

18. Особливості використання мультисенсорного підходу в роботі з обдарованими дошкільниками під час ознайомлення із знаковою системою. – засідання клубу «Психологічний комфорт» (Київський міський будинок учителя). – Київ 2011.

19. Участь в обговоренні актуальних проблем семінару «Актуальні проблеми дитячої психології в руслі наукової спадщини Віри Кіндратівни Котирло» (круглий стіл). Київ 2011.

20. Психологічні аспекти забезпечення умов для емоційного розвитку дітей з порушеннями зору.  – Районна науково-практична конференція «Навчання та виховання дітей з порушеннями зору в умовах дошкільного закладу». – Київ 2011.

21. Використання педагогічної пісочниці в розвитку творчого потенціалу обдарованих дошкільників. – Всеукраїнський науково-методчний семінар «Інноваційні технології в дошкільній освіті України: розвиток дитячої обдарованості та креативності». – Київ 2012.

22. Використання педагогічної пісочниці в розвитку творчого потенціалу дошкільників. – Майстер-клас для студентів Кременчуцького педагогічного училища ім. А. С. Макаренка до Дня дошкілля. – Кременчук 2012.

23. Особливості проведення психодіагностичного обстеження обдарованих дошкільників. – Всеукраїнський науково-практичний семінар «Обдарована особистість: пошук, розвиток, допомога». – Київ 2012.

24. Особливості використання мультисенсорного підходу в роботі з обдарованими дошкільниками під час ознайомлення із знаковою системою. – Майстер-клас для студентів Кременчуцького педагогічного училища ім. А. С. Макаренка до Дня училища. – Кременчук 2012.

 

Категорія: Яценко Тетяна Володимирівна | Додав: ЯТВ (13.01.2013)
Переглядів: 2672 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 4.5/4
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: