Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Дорошенко Таїсія Миколаївна

Дорошенко Таїсія Миколаївна

Інформація про творчі надбання викладача Кременчуцького педагогічного училища ім. А.С. Макаренка Дорошенко Т.М. за атестаційний період (2008-2013 роки)

2008 рік - Доповідь на семінарі для методистів та завідуючих Миргородського району «Нова програма-нові орієнтири».

2009 рік – Стаття в інформаційний вісник «Вихователь відчиняє двері, але в них повинен зайти сам вихованець».

Успішно завершила курс за програмоюIntel«Навчання для майбутнього».

Підготовка методичних рекомендацій до самостійної роботи з методики формування елементарних математичних уявлень.

2010 рік – Доповідь на засіданні П(ц)К про зміни закону про обов’язкову дошкільну освіту.

Відкритий виховний захід на тему : «Посійте зерна доброти» (групи В-21, В-61.)

Стаття в збірник наукових праць за матеріалами Всеукраїнської науково-практичної конференції на тему: «Розвивальні ігри як засіб логіко-математичного розвитку старших дошкільників.»

2011 рік – Доповідь на засіданні П(ц)К про питання наступності в роботі дошкільного закладу і школи.

Стаття в інформаційний вісник «Готовність студентів до формування логіко-математичної компетентності дошкільників.

Провела конференцію « До якого садка з радістю б ходила дитина»

Відкритий виховний захід « Покликання їм долею дано»

2012 рік – Стажування у Запорізькому базовому педагогічному коледжі.

Доповідь «Сучасний етап розвитку дітей»

Стаття в інформаційний вісник «Математика - справа аж ніяк не тільки розуму.

Відкритий виховний захід « Велика різниця» (групи В-11, В-52)

Підготовка електронного варіанту лекцій, практичних занять з « Основ педагогічної майстерності».

Розробка тестових завдань з методики ф.е.м.у.

2013 рік Відкритий урок на тему: « Логіко-математичні ігри»

Розробка варіантних завдань для зрізу знань з « Основ педагогічної майстерності».

Відеозапис занять з методики формування елементарних математичних уявлень в ДНЗ.

Стаття в інформаційного вісник. (м. Запоріжжя)

Друковані праці:

Дорошенко Т.М. Розвивальні ігри як засіб логіко-математичного  розвитку дошкільників

Сучасні тенденції розвитку теорії і практики дошкільної освіти: збірник наукових праць за матеріалами Всеукраїнської науково–практичної конференції , 19–20 травня 2010 р. / Міністерство освіти і науки України, Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка (та ін.).– Полтава, 2010 р. – с. 41–46.


Розвиток самостійної пізнавальної діяльності студентів - важлива умова професійної підготовки на заняттях з методики формування елементарних математичних уявлень.

Для розвитку логіко-математичного мислення і  успішного засвоєння дошкільниками математичних операцій і понять необхідна професійно-педагогічна готовність вихователя,здійснювати особистісно-орієнтований підхід до дітей, знання ними індивідуальних особливостей кожної дитини у певний період її розвитку, організація освітньо-виховного процесу на діагностичній основі різних рівнів складності, застосування варіантних технологій навчання, урізноманітнення форм навчальної діяльності.

Тому  працюю над удосконаленням змісту і методики проведення лекцій,практичних, семінарських та лабораторних занять. У навчально-виховному процесі намагаюся імітувати те середовище, в якому будуть жити і працювати студенти,  впроваджуємо в практику роботи активні методи навчання: рішення проблемних завдань,аналіз педагогічних ситуацій, рольові, ділові та логіко-математичні ігри.

У групі В-31 організували і провели ділову гру « Батьківські збори» на тему:  « Логіко-математичний розвиток  дошкільників - необхідна умова успішного навчання в школі».Велика підготовча робота допомогла виявити творчі можливості кожного студента, які виконували ролі завідуючої дошкільним навчальним закладом, психолога, методиста, вихователів кожної вікової групи, батьків, соціального педагога, кореспондента.

Студенти груп В-51 та В-52 підготували та провели  ділову гру у формі педагогічної ради на тему: « Теоретико - методичні основи формування уявлень про геометричні фігури та форму предметів  у дітей дошкільного віку».  Студенти опрацювали рекомендовану літературу, підготували індивідуальні повідомлення, оглянули  наукові дослідження, статті, слухали інформацію методиста за результатами перевірки, моделювали фрагменти роботи з дітьми  різних вікових груп.

А також студенти груп В-51 та В-52  склали систему роботи з формування уявлень про геометричні фігури та форму предметів для дітей старшого дошкільного віку, а саме:поділились досвідом роботи зі старшими дошкільниками з формування  уявлень про геометричні фігури та форму предметів на основі технології І.Б. Стеценко « Логіки світу », підготували поради батькам,  діти яких ідуть до школи, підготували виставку методичної літератури, дидактичних посібників, оформили добірку творів художньої літератури для дітей ,використання народної мудрості  про форму та геометричні фігури  в роботі з дошкільниками.

Використовуючи нові форми проведення занять, дає можливість активізувати творчий пошук студентів, готових сприймати і впроваджувати інноваційні педагогічні технології. Навчаю студентів оволодівати знаннями  самостійно, що є основою для освіти впродовж життя. Важливою формою самостійної роботи студентів, як ви зрозуміли  є  підготовка до семінарських  занять. На семінарі студенти вчаться теоретично правильно і логічно будувати свої думки, узагальнювати факти, самостійно і обмірковано викладати вивчений матеріал, формуються навички наукової дискусії. Студенти групи В-31 активно брали учать у  обговоренні питань і проведенні   семінарського  заняття на тему: « Логіко-математичні ігри в ДНЗ», виступали з усними повідомленнями із використанням інноваційних технологій, наочних засобів (виготовлених самостійно ), показали вміння вести науковий  диспут, працювати в творчих групах.

На пробній практиці студенти групи В-31 за період з 01.02.-15.02  мали змогу провести індивідуальні  бесіди з дошкільнятами, уточнити отриману в ході спостережень інформацію, ознайомитись з  освітньо - виховним планом вихователів  і звернути увагу на те, чи віддають перевагу  діти і вихователі  розвивальним логіко-математичним іграм, чи запланована система роботи, що включає ігри розвиваючого характеру Д.П.Нікітіна, В.В. Воскобовича,  А.А. Столяра та інших, яке місце посідають розвиваючі логіко-математичні ігри в режимі дня, які види ігор вихователь організовує найчастіше.

Індивідуальні  бесіди з дошкільнятами.

Дорослий запитує дитину:                                                                                                          

- Чи любить вона гратися, яким іграм віддає перевагу?  Чому?

- Чи є в неї улюблена гра? Яка саме?

- З ким полюбляє спільні ігри ( з дітьми, вихователем, батьками)? Чому?

- З ким  із дітей їй найцікавіше грати ?Чому?

- Які ігрові ролі улюблені? Які ні?

- Які улюблені іграшки?

Під час практичного дослідження студенти визначили, що  в дошкільних закладах  простежується пасивне  використання розвивальних логіко-математичних ігор.  І якщо вони плануються , то системності в проведенні їх не спостерігається . А дітям такі ігри подобаються. У них виникає інтерес до гри, з’являється  особиста зацікавленість, виникає активність, бажання виконувати  завдання . Тому потрібно розробити методичні рекомендації для широкого використання саме цих ігор, адже вони сприяють логіко-математичному розвитку дітей. Творчі групи отримали завдання і   розробили рекомендації для  вихователів і батьків  та провели «Аукціон ідей».

Саме тому найбільша увага повинна приділятись розвитку таких якостей особистості, як професіоналізм, творчість, сучасний стиль мислення, рівень культури, інтелектуальний і моральний розвиток майбутніх педагогів дошкільної освіти.

Категорія: Дорошенко Таїсія Миколаївна | Додав: ЯТВ (13.01.2013)
Переглядів: 1175 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: